Instagram
Rauma

GALLUP: Miten pidät syysmasennuksen loitolla?

Alkuviikko on kysynyt innokkaimmiltakin syysihmisiltä ylimääräistä postiivisuutta, kun vettä ja pimeyttä on riittänyt.

Loppuviikon sääennusteet näyttävät jo paremmilta ja joukko OKL:n opiskelijoita jakoi tähän juttuun omia vinkkejään, joilla päälle puskevan syysmasennuksen voi pitää loitolla.

LIISA KORPIO: "Tykkään liikkua metsässä, esimerkiksi Lähdepellolla tai Äyhönjärvellä. Liikunta sekä ulkona että sisällä auttaa pitämään syysmasennuksen loitolla. Sadekaan ei ulkoillessa haittaa, kun tietää pääsevänsä lenkin jälkeen rauhassa suihkuun. Jos taas on liikkeellä paikasta toiseen ja siinä välissä kastuu, se harmittaa."

ARVID VONK: "Salibandytreenit Tampereella vievät aika ison osan vapaa-ajastani. Koppihuumori ja joukkuekaverit ovat hyviä syysmasennuksen karkoittajia. Tulee sitten voittoja tai häviöitä niin porukalla on kuitenkin aina mukavaa."

PIRITA NURMI: "Äkkilähtöjen googlaaminen netistä sopii syksyyn. Aina pelkkä selailu ei kuitenkaan riitä. Kerran vuodessa olisi mukana päästä jonnekin lämpimään. Nyt kiinnostaisi esimerkiksi reissu Kreikkaan."

MARTTI LUKKA: "Syysmasennusta voi koittaa pitää loitolla vaikka kynttilöillä ja näkemällä kavereita. Kyllä nyt on jo ihan kunnon syksy, kun vettä tulee ja puissa on syksyn värejä."

AKSELI HEIKKILÄ: "Metsästys ja ulkoilu ovat syksyisiä harrastuksiani. Lähiseudun lisäksi metsästän lintuja myös Suomen ja Ruotsin Lapissa. Kaiken kaikkiaan syksy on ihan hyvä vuodenaika."

SANTERI LAAKSONEN: "Kavereiden kanssa oleminen on hyvä lääke syysmasennukseen. Porukalla ei tarvitse edes tehdä mitään ihmeellistä - pelkkä yhdessä oleminen riittää."

Lue myös