Instagram
Rauma

"Kelpaako Stockmannin kortti?" - Lidlin alennuskorttikampanja sai myös Rauman liikkeen vilkastumaan

Helmi Koskinen ohjeisti tiistaina kassavuorossa asiakkaita Lidlin tarjouskampanjasta. Kuva: Maija Männistö

Tiistaina puolen päivän aikaan Rauman Lidlissä kaksi pitkää linjastoa puskee tasaiseen tahtiin tuotteita kassojen läpi. Asiakkaiden suupielillä on ihan poikkeuksellisia virneitä, sillä nyt on lupa vilauttaa; Lidlin viikon kestävän kampanjan aikana yli 25 euron ostoksesta saa alennuksen, kun kassalla näyttää ihan mitä tahansa korttia.

- Kelpaako Stockmannin kortti? eräs nainen kysyy.

Kukkaroista kaivellaan alennusta varten esiin myös henkkareita, Veikkaus-kortteja, S-ryhmän bonuskortteja sekä tietenkin pankkikortteja.

- Pankkikortti on varmasti ollut viikon tähän mennessä näytetyin kortti. Ihan peruskortteja asiakkaat ovat kassalla esittäneet. Kukaan ei ole esimerkiksi tuonut mukanaan vanhaa postikorttia tai muuta sellaista, myymäläpäällikkö Susanna Koskinen kertoo.

Osalle kampanja tuli vielä tiistaina yllätyksenä, mutta myyjien ohjeistamana hekin kaivoivat tarjoukseen oikeuttavan kortin lompakostaan.

Ja sattuipa tiistaipäivään yksi päinvastainenkin tilanne. Paistopistetuotteita ja limsaa ostanut nuori poika ojensi myyjälle vitosen ja huikkasi perään: "Pidä loput!"

Lidlillä ei ole olemassa omaa bonuskorttijärjestelmää, ja tiedotteen mukaan tällä viikolla voimassa olevan kampanjan tarkoituksena on ilahduttaa asiakkaita vuodenaikaan, jolloin käynnissä ei ole isoja sesonkeja.

Valtaosa asiakkaista onkin ollut tarjouskampanjasta innoissaan.

- Käytävillä on nähnyt iäkkäämpiä ihmisiä, jotka ovat tarkasti laskeneet, että ostosten hinta yltää vaadittuun summaan. Erityisen ilahtuneita ovat olleet myös asiakkaat, joiden yli satasen ostokset ovat tippuneet alle sataseen, Koskinen kertoo.

Yksi erityinen poikkeuskin on alkuviikkoon jo mahtunut.

- Eräs asiakas sanoi, ettei halua mitään alennuksia. Hän kuulemma käy Lidlissä juuri sen takia, ettei yrityksessä ole minkäänlaista bonuskorttijärjestelmää käytössä, Koskinen kertoo.

Jo nyt Rauman myymälässä on havaittavissa, että kuluvan viikon myynnistä tulee normaalia suurempi.

- Hinta on yksi hyvin tärkeä ihmisiä elintarvikeostoksilla ohjaava tekijä, Koskinen summaa.